مقالات و محتوا آموزشی
وبلاگ رتیبا
منتخب سردبیر
یکی از روشهای نسبی ارزشگذاری، روش ارزش گذاری ارزش منصفانه بازار است. ارزش منصفانه بازار Fair Market Value قیمتی است که یک محصول در بازار آزاد با آن بهفروش میرسد و خریدار و فروشنده علاوهبر آگاهی نسبت به این دارایی به نفع خود عمل میکنند. تلاش روش ارزش...
آنچه میتواند ثمره پیش بینی مالی برای استارتاپهای کوچک باشد، یک جور بینش است. بینش از همه آن چیزی که انتظار میرود در یک کسبوکار اتفاق بیفتد. پیش بینی مالی برای کسبوکارهای نوپا براساس موقعیتهای فرضی رخ میدهد و شامل صورت جریانهای نقدی، ترازنامه مالی و صورت درآمدهای...
استارتاپها و کسبوکارهای نوپا، به واسطه مدل کسبوکار نوآورانهای که ارائه میدهند، همواره در فضایی همراه با عدم قطعیت بالا قدم برداشته و ناچار به سعی و خطاهای متعددی میباشند. این خطاها و متعاقباً چرخشهای ایجاد شده در مدل کسبوکار، هزینههای قابل توجهی برای ایشان دارد. از این...
جدیدترین مقالات
پر بازدیدترین مقالات هفته اخیر
داشتن اهداف تجاری در کنار تیم باانگیزه و شبکه مشتریان برای رشد کسبوکار ضروری است....
کسبوکارها با توجه به صنعت و اندازه خود، اهداف متنوعی را دنبال میکنند که میتواند...
هنگامی که استارتاپها به مرحله جذب سرمایه میرسند، اغلب یک پرسش اساسی مطرح میشود که...
حتماً شما نیز تا کنون، مشاهده کردهاید که سرمایهگذاران به بنیانگذارانی که در آخرین استارتاپ...
طرح کسب و کار، بیزینس پلن (Business Plan) یا به اختصار BP، نقشه راهی است...
مقاله برگزیده
یکی از روشهای نسبی ارزشگذاری، روش ارزش گذاری ارزش منصفانه بازار است. ارزش منصفانه بازار Fair Market Value قیمتی است که یک محصول در بازار آزاد با آن بهفروش میرسد و خریدار و فروشنده علاوهبر آگاهی نسبت به این دارایی به نفع خود عمل میکنند. تلاش روش ارزش...
ارزشگذاری استارتاپ
پیشبینی مالی استارتاپ
جذب سرمایه
داستان تجربهها
ارزیابی موشکافانه
چالشهای استارتاپی