خدمات رتیبا

ارزش گذاری استارتاپ، ارزش‌گذاری دارایی نامشهود و ارزش گذاری شرکت دانش بنیان

گروه تحلیلگران رتیبا، با سال‌ها تجربه در حوزه مشاوره و ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا، در تمام مراحل آماده‌سازی مستندات، تهیه گزارش‌های تحلیلی ارزش‌گذاری، اعتبارسنجی نتایج به دست آمده و ارائه سناریوهای پیشنهادی برای جذب یا تزریق سرمایه، در کنار شما خواهد بود. با ثبت درخواست خود، منتظر تماس کارشناسان رتیبا و برگزاری اولین جلسه‌ مشاوره رایگان به‌منظور اتخاذ بهترین تصمیمات برای پیشرفت کسب‌وکار خود باشید.

فرآیند خدمات رتیبا

بررسی فرآیند ارزش‌گذاری استارتاپ در رتیبا

فرآیند آماده‌سازی گزارش‌های ارزش گذاری رتیبا، به پشتوانه سال‌ها تجربه به گونه‌ای طراحی شده است که کم‌ترین فشار را به لحاظ درگیری و آماده‌سازی مستندات برای کارفرما به همراه داشته باشد. روند انجام کار به این صورت است که پس از تحویل داده‌های لازم به کارشناسان رتیبا، پروژه ارزش گذاری به صورت کاملا واقعی و مطابق با نیازهای کارفرما آماده می‌شود. 

در گروه تحلیلگران رتیبا، فرآیند ارزشگذاری استارتاپ به عنوان یک مرحله حیاتی تلقی می‌شود که منجر به ارائه خدمات با کیفیت و بهبود تجربه کاربری متقاضیان می‌شود. در این مسیر، کارشناسان ما با انجام اقدامات متنوع، جهت بهبود نتیجه ارزش‌گذاری استارتاپ‌ ها، فعالیت می‌کنند. در صورت شناسایی نقاط ضعف یا نیازهای جدید در این فرآیند، تحلیلگران ما با ارائه پیشنهادهایی به‌منظور بهبود، سعی در ارائه بهترین پاسخ به نیازهای کارفرمایان دارند.

برگزاری جلسه آنلاین با بنیان‌گذاران کسب‌وکار

  • آشنایی با مدل‌های درآمدی، بازار هدف و برنامه‌های توسعه کسب‌وکار
  • بررسی میزان سرمایه مورد نیاز کسب‌کار و سناریوهای مختلف تامین مالی موردنظر
  • تشریح نیازهای کارفرما، دغدغه‌ها و ابهامات پیش رو در مسیر ارزش‌ گذاری و جذب سرمایه

دریافت مستندات لازم برای ارزش‌ گذاری استارتاپ

  • فایل اکسل شاخص‌های کلیدی عملکردی تاریخی کسب‌وکار
  • فایل اکسل مدل مالی و پیش‌بینی جریان‌های نقدی ۳ تا ۵ ساله
  • تکمیل فرم‌هایی که کارشناسان رتیبا برای شما ارسال خواهند کرد

شبیه‌سازی و مدلسازی ارزش‌ گذاری استارتاپ

  • انتخاب مدل‌ها و روش‌های مناسب برای ارزش‌ گذاری کسب‌‌وکار (با توجه به سطح بلوغ استارتاپ و بازار هدف)
  • تعیین پارامترهای کلیدی ارزش‌ گذاری، با توجه به وضعیت کسب‌وکار و سطح ریسک و یا پیش‌بینی‌ عدم قطعیت‌ها
  • تعریف سناریوهای مختلف تحقق یا عدم تحقق پیش‌بینی‌های مالی با رویکرد تحلیلی در فضای عدم قطعیت

نگارش گزارش و تشریح نتایج ارزش‌ گذاری

  • تشریح فرضیات و ورودی‌های مدل ارزش‌ گذاری کسب‌وکار با توجه به عملکرد رو به گذشته و پیش‌بینی‌های بلندمدت
  • تشریح نتایج به دست آمده از رویکردها و مدل‌های مختلف ارزش‌ گذاری کسب‌وکار در فضای عدم قطعیت
  • اعتبارسنجی نتایج به دست آمده با توجه به وضعیت فعلی اکوسیستم و طراحی سناریوهای جذب یا تزریق سرمایه

محتوای گزارش ارزش‌ گذاری

در گزارش‌های تحلیلی ارائه شده توسط گروه تحلیلگران رتیبا، نتیجه ارزش‌ گذاری محدود به خروجی تحلیل نیست. به عبارت دیگر، در این گزارش‌ها، کسب‌وکار از زوایای مختلف، از جمله روش‌های کمی، کیفی و نسبی، مورد ارزیابی قرار گرفته و با در نظر گرفتن سناریوهای گوناگون، تحلیل در فضای عدم قطعیت اجرا می‌شود. این تحلیل با ارائه بازه‌ای از ارزش منصفانه کسب‌وکار، به بنیان‌گذاران، ارائه می‌شود. همچنین، نتایج به‌دست‌آمده با اعتبارسنجی بر اساس داده‌های واقعی اکوسیستم و با معرفی سناریوهای بهینه و منابع مناسب برای تامین مالی توسط کارشناسان رتیبا، به اطلاع شما خواهد رسید.

یکی از کلیدی‌ترین پارامترهایی که سرمایه‌گذاران خطرپذیر، در ارزشگذاری کسب‌ و کار مورد بررسی قرار می‌دهند، عملکرد رو به گذشته‌ و شاخص‌های کلیدی عملکردی تاریخی طی ۱۲ الی ۱۸ ماه گذشته استِ این شاخص‌‌ها ممکن است در سه دسته‌ کلی به شرح زیر تقسیم‌بندی شوند:

  • شاخص‌های کلیدی عملکردی مربوط به محصول یا خدمت
  • شاخص‌های کلیدی عملکردی مرتبط با کاربران کسب‌ و کار
  • شاخص‌های کلیدی عملکردی مالی کسب‌ و کار

در گزارش‌های تحلیلی ارزش‌ گذاری رتیبا، عملکرد رو به گذشته‌ کسب‌‌ و کارها مورد ارزیابی موشکافانه قرار گرفته و با توجه به نرخ رشدهای محقق شده و واقعی، رشد شرکت بررسی می‌شود و بر مبنای آن، پیش‌بینی‌های ارائه شده مورد ارزیابی بهتری قرار می‌گیرند.

روش‌های ارزش‌ گذاری استارتاپ و دارایی های نامشهود کسب و کارها در گزارش‌های تحلیلی رتیبا، با توجه به ماهیت شرکت، سطح بلوغ، بازار هدف و البته داده‌های در دسترس برای ارزش‌ گذاری می‌تواند متفاوت باشد؛ به‌طورکلی، این روش‌ها در سه دسته‌ کلی قرار می‌گیرند:

  • روش‌های ارزش‌ گذاری با رویکرد تحلیل کیفی کسب‌ و کار
  • روش‌های ارزش‌ گذاری با رویکرد تحلیل نسبی و بازارمحور
  • روش‌های ارزش‌ گذاری با رویکرد تحلیل داده‌های مالی

در گزارش‌های تحلیلی ارزشگذاری رتیبا، تلاش کارشناسان و ارزشگذاران، بر این است که با انتخاب رویکردها و روش‌های متنوع، به بررسی تمام جنبه‌های کسب‌ و کار، پرداخته تا ارزش منصفانه استارتاپ، با استفاده از میانگین سناریوهای مختلف محاسبه و گزارش شود.

نتایج به دست آمده از ارزش‌ گذاری شرکت ها، اغلب وابستگی زیادی به ورودی‌های مدل ارزشگذاری داشته؛ به‌عنوان مثال، تهاجمی بودن پیش‌بینی‌ها می‌تواند به راحتی منجر به بیش‌ ارزش‌ گذاری یا کم ارزش گذاری استارتاپ ها شود. بنابراین، یکی از اقدامات کلیدی در مسیر تخمین ارزش منصفانه کسب‌ و کارها، بررسی تاثیر نوسان پارامترهای کلیدی روی ارزش به دست آمده است؛ این تحلیل‌ها را به‌طورکلی، به سه دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • تحلیل حساسیت نتایج نسبت به نوسان پارامترهای کلیدی مدل مالی
  • تحلیل حساسیت نتایج نسبت به نوسان پارامترها و فرضیات ارزش‌گذاری
  • تحلیل حساسیت نتایج نسبت به سناریوهای مختلف پیش‌بینی شده

در گزارش‌های تحلیلی ارزش‌گذاری رتیبا، کارشناسان و ارزش‌گذاران تلاش می‌کنند تا با استفاده از نتایج این تحلیل حساسیت‌ها، از بیش‌ ارزش‌ گذاری یا کم‌ ارزش‌ گذاری کسب‌وکارها فاصله گرفته و با توجه به دیتاهای واقعی اکوسیستم، ارزش منصفانه و واقعی هر استارتاپ با هدف تسهیل و تسریع فرآیند جذب سرمایه، تخمین زده شود.

نتایج به دست آمده از ارزیابی استارتاپ‌ها، تحت هر چهارچوب و رویکردی که باشد، تا زمانی که با واقعیت اکوسیستم، سرمایه‌گذاری‌ها و توافقات واقعی همخوانی نداشته باشد، به‌صورت کاربردی و قابل اعتماد به نظر نخواهد رسید. در واقع، چنین تحلیلی بی‌ارزش و غیرقابل استفاده خواهد بود و حتی ممکن است به توقف فرآیند مذاکرات جذب سرمایه، منجر شود.
 بنابراین اعتبارسنجی نتایج به دست آمده، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که کارشناس ارزش‌ گذاری با تجربه، در مسیر تهیه گزارش، انجام می‌دهد. اعتبارسنجی نتایج به دست آمده، به سه صورت انجام می‌شود:

  • اعتبارسنجی نتایج با رویکرد ارزش منصفانه بازار
  • اعتبارسنجی نتایج با رویکرد نمونه‌ کاوی تحلیلی
  • اعتبارسنجی نتایج با رویکرد سرمایه‌ گذاری خطرپذیر

در گزارش‌های تحلیلی ارزش‌گذاری رتیبا، تلاش بر این است تا با توجه به ابهامات و دغدغه‌های کارفرما و همچنین هدف اصلی تهیه‌ گزارش ارزش‌ گذاری، از یکی از رویکردها برای اعتبارسنجی نتایج استفاده شود. این نتایج، که بر مبنای آن، نتایج معتبر، سناریوهای جذب یا تزریق سرمایه، طراحی می‌شود، به‌طور معتبر و قابل اطمینان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

با توجه به سابقه پروژه‌های ارزشگذاری خاتمه یافته در گروه تحلیلگران رتیبا، در اغلب مواقع، هدف از تهیه گزارش‌های ارزش‌گذاری، تخمین ارزش منصفانه کسب‌ و کار در مسیر تامین مالی است. بنابراین، با توجه به استقبال صورت گرفته توسط کارفرمایان در طول سال‌های گذشته، طراحی سناریوهای بهینه جذب سرمایه، به گزارش‌های تحلیلی رتیبا افزوده شده و بر این اساس، سناریوهای پیشنهادی گزارش‌ها را می‌توان به سه دسته کلی به شرح زیر تقسیم نمود:

  • سناریوی افزایش سرمایه قطعی، با رویکرد تثبیت ارزش‌ گذاری
  • سناریوی تامین مالی مبتنی‌بر درآمد، با رویکرد رشد شاخص‌های مالی
  • سناریوی وام قابل تبدیل به سهام، با رویکرد موکول کردن واگذاری سهام به آینده

در گزارش‌های تحلیلی ارزش‌گذاری رتیبا، تلاش بر آن است که با توجه به نتایج به دست آمده از ارزش‌گذاری، وضعیت جریان‌های نقدی و البته مذاکرات در جریان، سناریوی بهینه‌ای در مسیر جذب سرمایه به استارتاپ‌ها، پیشنهاد شده و از قفل شدن مذاکرات روی موضوع ارزش‌ گذاری دوری شود.

گروه تحلیل‌گران رتیبا با توجه به سابقه انجام پروژه در هر دو سمت سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر و شبکه گسترده‌ای که در هر دو سمت ساخته است، این امکان را خواهد داشت که منابع مناسبی با توجه به چک‌سایز مد نظر کسب‌ و‌ کار و مدل تامین مالی مورد نیازشان به ایشان معرفی کرده تا با انتخاب گزینه‌های مناسب در کنار بنیان‌گذاران و صاحبان استارتاپ‌ها قرار گیرد.

بدیهی است که ارائه گزینه‌های پیشنهادی مناسب به ایشان، به‌معنی تضمین جذب سرمایه و تحقق توافق قطعی نیست و گروه تحلیلگران رتیبا تنها به‌عنوان تسهیلگر در این مسیر حضور خواهند داشت.

مشتریان ما

گروه تحلیلگران رتیبا، در طول سال‌های اخیر این افتخار را داشته تا به کسب‌ و کارهای فراوانی در بازارهای گوناگون و در سطوح مختلف بلوغ، از مراحل پیش‌بذری تا پایانی چرخه‌ بلوغ، خدمات ارزش‌ گذاری استارتاپ، ارائه نماید؛ برخی از این کسب و کارها شامل:

ارزش گذاری دکتر ساینا
ارزش گذاری تپسی
ارزش گذاری سهام یاب
ارزش گذاری یوتوپین
ارزش گذاری همراه مکانیک
ارزش گذاری شب
ارزش گذاری اینوستوران
ارزش گذاری سیرنگ
ارزش گذاری زومیت
ارزش گذاری آسرون
ارزش گذاری ارز دیجیتال

سوالات متداول

زمان لازم برای آماده‌سازی گزارش‌های ارزش‌ گذاری رتیبا با توجه به ابعاد پروژه و حجم داده‌ها، بین 5 تا هفت روز (پس از دریافت مستندات لازم برای ارزش‌گذاری) است.

هزینه آماده‌سازی گزارش‌های ارزش گذاری استارتاپ ها و دارایی‌های نامشهود کسب و کار ها در رتیبا، با توجه به ابعاد پروژه، در جلسات مشاوره رایگان تلفنی، پس از دریافت اطلاعات کامل از کارفرما، به اطلاع مشتریان عزیز رسانده می‌شود.

استفاده از روش‌های مناسب برای ارزشگذاری، به ماهیت پروژه، سطح بلوغ، بازار هدف و البته داده‌های در دسترس برای ارزش گذاری، بستگی دارد. اما، و به‌طورکلی،  می‌توان چنین گفت که در گزارش‌های تحلیلی رتیبا، اغلب از چهار یا پنج روش و رویکرد متفاوت برای ارزش‌ گذاری استفاده خواهد شد.

بله در صورت نیاز به گزارش ارزش‌ گذاری استارتاپ‌ها نو پا و فاقد درآمد، می‌توان از روش‌های کیفی و نسبی ارزشگذاری استفاده نمود.

نتایج به دست آمده از محاسبات ارزش‌ گذاری، در گزارش‌ های رتیبا اغلب با توجه به داده‌های متعارف اکوسیستم و رویکرد سرمایه‌گذاری خطرپذیر اعتبارسنجی شده و سناریوهای مختلف جذب یا تزریق سرمایه نیز بر مبنای واقعیات فعلی و توافقات واقعی گذشته، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بله، شرکت دانش‌بنیان گروه تحلیلگران رتیبا، ارئه‌دهنده خدمات ارزش‌گذاری دانش فنی و دارایی‌ های نامشهود، دارای مهر کارشناس رسمی دادگستری، مشاور مورد اعتماد شما در زمینه ارزشگذاری شرکت ها است.

بله، گزارش‌های ارزش‌گذاری تحلیلی رتیبا، کسب‌وکارها را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و بنیان‌گذاران می‌توانند این گزارش‌ها را نیز در کنار سایر مستندات لازم برای جذب سرمایه، به سرمایه‌گذار ارائه نمایند.

دریافت گزارش ارزش‌ گذاری رتیبا به معنای تضمین دریافت سرمایه نبوده و در این میان گروه تحلیلگران رتیبا تنها می‌توان تضمین‌کننده‌ی این موضوع باشد که کسب‌وکار شما در مسیر جذب سرمایه، به دلیل مسئله‌ی ارزش‌ گذاری رد نشده و محاسباتی که در گزارش‌ها ارائه می‌گردد، مورد تائید کارشناسان سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر خواهد بود. هرچند باید توجه داشت که تصمیم به سرمایه‌گذاری روی یک کسب‌وکار تنها منوط به ارزش‌ گذاری منصفانه نبوده و کسب‌وکار ممکن است به دلایلی دیگر، توسط سرمایه‌گذار رد شود.

بله، تا یک ماه پس از تحویل گزارش، در صورت نیاز کارفرما، امکان اعمال اصلاحات روی گزارش وجود خواهد داشت.

خیر، علاوه‌بر شاخص‌های مالی و درآمدی، شاخص‌های مختلفی از جمله سطح ریسک کسب‌وکار، توانمندی‌های تیم مدیریتی، وضعیت بازار هدف و شدت رقابت در آن و همچنین رشدهای ایجاد شده در سایر شاخص‌های کلیدی عملکردی کسب‌وکار، همگی در نتیجه‌ ارزش‌ گذاری تاثیرگذار خواهند بود.

در صورت استفاده از خدمات رتیبا می‌توانید برای استفاده از خدمات دیگر، تخفیف بگیرید.

ارزش گذاری استارتاپ چیست؟

ارزش گذاری استارتاپ در ساده‌ترین تعریف، فرآیندی است که ارزش یک کسب‌ و کار را با توجه به عوامل و فاکتورهای متععدی مشخص می‌کند. با تکیه بر عوامل مختلفی از جمله کشش (Traction)، درآمد (Revenues)، نمونه اولیه یا پروتوتایپ (Prototype) و کانال توزیع مناسب (Distribution Channel)، ارزش گذاری استارتاپ‌ها و دارایی‌های نامشهود کسب و کار ها انجام می‌شود.

وضعیت عرضه و تقاضا (Supply & Demand) از جمله عواملی است که می‌تواند بر تعیین ارزش کل کسب‌ و کار، تاثیر بگذارد؛ ارزش گذاری استارتاپ های نوپا در مرحله شروع یا Seed نزدیک به صفر است و به مرور به ارزش آن اضافه می‌شود. با این وجود، تمام کسب‌وکارهای نوپا پتانسیلی دارند که به وسیله آن ارزش استارتاپ توسط کارشناس‌های ارزش گذاری ماهر و با تجربه، سنجیده می‌شود.

 ارزش گذاری استارتاپ‌ها اولین بار در دهه ۱۹۶۰ توسط شرکت‌های بزرگی مانند آی‌بی‌ام (IBM) و جنرال الکتریک (GE) هنگام ارزیابی شرکت‌های جوان و تازه وارد به بازار مطرح شد.

دلایل نیاز استارتاپ‌ها به خدمات ارزش گذاری

استارتاپ‌ها، پیوسته در حال رشد سریع بوده و با ارائه یا توسعه محصول یا خدماتی منحصر‌به‌فرد و نوآورانه، برای دستیابی به سهم بازار، تلاش می‌کند؛ این کسب‌وکارها، به دلایل مختلفی که تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه ذکر می‌کنیم، به خدمات ارزشگذاری احتیاج دارند:

  • جذب سرمایه و دریافت بودجه کافی برای پیشبرد اهداف استارتاپ‌ها است
  • خروج یکی از بنیان‌گذاران (فاندرها) از کسب‌وکار
  • تنظیم قراردادهای سرمایه‌گذاری سهامی (equity)

 

روش های ارزش گذاری استارتاپ

روش‌های مختلفی برای ارزش گذاری استارتاپ ها وجود دارد که هر کدام از آن‌ها در شرایطی خاص و با توجه به وضعیت کسب‌وکار مورد ارزیابی، انتخاب می‌شوند.

از جمله معروف‌ترین روش‌هایی که برای ارزشگذاری استارتاپ‌ و دارایی نامشهود کسب و کارها از آن، استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش سرمایه گذاری خطرپذیر (Venture Capital Method)
  • روش برکوس (Berkus Method)
  • روش کارت امتیازی (Scorecard Valuation Method)
  • روش تجمیع عوامل ریسک (Risk Factor Summation Method)
  • روش جریان‌های نقدی تنزیل شده (Discounted Cash Flow Method)

روش‌های ارزش گذاری ممکن است با توجه به رویکرد بازار، رویکرد درآمد، رویکرد هزینه‌ای و یا ترکیبی از روش‌های ذکر شده انتخاب شود تا مناسب‌ترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

ارزش گذاری کسب و کار چگونه انجام می‌شود؟

ارزش گذاری (startup valuation) به تعیین ارزش منصفانه یک استارتاپ بالغ یا نوآور و نوپا براساس شرایط و متغیرهای مختلف و ارزشی که در بازار دارد می‌پردازد. کسب‌وکارها ممکن است در شرایط قبل درآمد (pre-revenue) یا پس از درآمد (post-revenue) به دلیل دوره‌های مختلف تامین مالی، M&A (ادغام و تمیلک) و برنامه‌ریزی استراتژیک به ارزش گذاری احتیاج پیدا کنند. در هر مرحله از بلوغ کسب‌وکار برای ارائه گزارش ارزش گذاری لازم به جمع‌آوری داده‌ها و انجام تحقیقات کافی است تا بهترین روش ارزشگذاری برای استارتاپ مورد نظر انتخاب شود.

گزارش ارزش گذاری شرکت دانش بنیان رتیبا با مهر کارشناس رسمی، چندین سناریو برای تامین مالی کسب‌وکارها آماده می‌کند تا ارزش هر سهم از سهام استارتاپ تعیین شود. ارزش گذاران بر اساس اندازه فعلی، میزان توسعه و رشد احتمالی (Growth) کسب‌وکار دست به ارزش گذاری استارتاپ‌ها می‌زنند.

ارزشگذاری استارتاپ براساس عوامل و روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ رویکرد انتخابی برای هر کسب‌وکار با توجه مرحله بلوغ، نوع صنعت و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد شرکت متفاوت است.

ارزش گذاری دانش فنی و ارزشگذاری شرکت دانش بنیان، اندکی دشوارتر از تعیین ارزش سایر کسب‌وکارها است؛ چرا که برای ارزشگذاری دارایی نامشهود به موارد مختلفی نظیر مالیکت معنوی (IP)، که شامل حق ثبت اختراع، فناوری یا راه‌حل‌های نوآورانه است، توجه می‌شود.

ارزش گذاری دارایی نامشهود

در دنیای دانش‌محور امروزی، ارزش واقعی یک استارتاپ اغلب فراتر از دارایی‌ها ملموس‌ آن می‌رود. دارایی‌های نامشهود می‌تواند مالکیت معنوی، ارزش گذاری برند، فناوری یا تکنولوژی و حتی روابط با مشتریان کسب‌وکار باشد. شرکت دانش بنیان رتیبا، به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات ارزشگذاری دارایی نامشهود به استارتاپ‌ها قدرت می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه‌ و استراتژیکی در رابطه با آینده کسب‌وکار خود بگیرند.

ارزش گذاری شرکت دانش بنیان

استارتاپ‌های دانش‌ بنیان در خط مقدم نوآوری قرار دارند و آن‌ها را می‌توان به‌عنوان استارتاپ‌های پیش‌رو در اکوسیستم استارتاپی کشور به حساب آورد؛ ارزشگذاری شرکت دانش بنیان، به دلیل تمرکز روی تخصص و فناوری اندکی چالش‌برانگیز است.

ارزش‌گذاران با تجربه رتیبا، با کمی کردن فاکتورهای مختلف تاثیرگذار در ارزش این کسب‌وکارها (مانند فناوری اختصاصی یا مالکیت معنوی)، پتانسیل واقعی آن‌ها را نشان می‌دهند.

ارزش گذاری با مهر کارشناس رسمی

ارزشگذاری با مهر کارشناسی، اعتبار و وزن گزارش‌های تحلیلی رتیبا را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد؛ این مهر ارزیابی گزارش، توسط یک متخصص شناخته شده را نشان می‌دهد که صلاحیت او توسط مقامات رسمی به تایید رسیده است.
کارشناس رسمی (دادگستری)، با حفظ استقلال و بی‌طرفی، به بررسی گزارش‌های ارزش گذاری انجام شده می‌پردازد؛ افزایش شفافیت و کاهش احتمال خطا، نتیجه استفاده از ارزشگذاری با مهر کارشناس رسمی است.

مجوزهای گروه تحلیلگران رتیبا برای ارزش گذاری استارتاپ ها

مجوزهای گروه تحلیلگران رتیبا در ارزش گذاری استارتاپ‌ها و دارایی‌های نامشهود کسب‌وکارها، نشان‌دهنده اعتبار و کیفیت خدمات ارائه شده در این حوزه است. تیم حرفه‌ای ما با استفاده از تجربه، دانش و تخصص گسترده در زمینه ارزش‌ گذاری کسب‌وکارهای مختلف، با افتخار اعلام می‌کند که مجوزهای زیر را داراست.

  • مجوز ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • تاییدیه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری؛ در زمینه ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود
  • تاییدیه کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری؛ در زمینه سرمایه‌گذاری خطرپذیر
  • دارای مهر کارشناس رسمی دادگستری در رشته بورس اوراق بهادار

عضویت‌ها و تاییدیه‌ها

  • واحد فناور مستقر در پارک دانشگاه صنعتی شریف و کارگزار ارزش ‌گذاری دارایی‌های نامشهود در ناحیه نوآوری شریف
  • کارگزار ارزش‌ گذاری دارایی‌های نامشهود در پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • عضو حقوقی و بازوی ارزیابی و ارزش‌ گذاری گروه سرمایه‌گذاران نیک‌اندیش کارایا
  • عضو انجمن سرمایه‌گذاران خطرپذیر به‌عنوان شرکت ارائه‌دهنده خدمات ارزیابی و ارزش‌گذاری
  • عضو انجمن مشاوران مدیریت ایران به‌عنوان شرکت ارائه‌دهنده خدمات سرمایه‌گذاری خطرپذیر

این مجوزها نشان از تخصص و قابلیت‌های برجسته تیم ما در ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها و دارایی‌های نامشهود کسب‌وکارها دارد و به مشتریان اطمینان می‌دهد که خدمات ما با رعایت استانداردهای بالا و مطابق با دانش روز، با دقت فراوان ارائه می‌شود.

خدمات ارزش گذاری؛ توسط گروه تحلیلگران رتیبا

در رتیبا، اعتقاد ما بر این است که هر کسب‌وکار، شرایط منحصربه‌فردی دارد و با چالش‌های مختلفی در مسیر حرکت خود مواجه می‌شود. به همین دلیل، خدمات ارزشگذاری متعددی در این شرکت ارائه می‌شود که برطرف کردن نیاز کسب‌وکارهای مدرن و امروزی محوریت اصلی آن را تشکیل داده است. تعهد ما این است که بینشی عمیق و مبتنی‎‌بر داده داشته باشیم تا فرصت تصمیم‌گیری آگاهانه را برای کسب‌وکارها فراهم کنیم؛ شرکت‌ها با توجه به گزارش ارزش گذاری اختصاصی می‌توانند پتانسیل حداکثری برای کسب‌وکار خود متصور شوند.

مهم‌ترین خدماتی که گروه تحلیلگران رتیبا، به متقاضیان ارزشگذاری استارتاپ‌ها و کسب‌وکارها ارائه می‌دهند، به شرح زیر است:

  • ارزش گذاری برند
  • ارزش گذاری دانش فنی
  • ارزش گذاری شرکت دانش بنیان
  • ارزش گذاری دارایی‌های نامشهود کسب‌ و کارها

کلیه گزارش‌های ارزش گذاری رتیبا، با مهم کارشناس رسمی (دادگستری) به متقاضیان این خدمت ارائه می‌شود.