گزارش تحلیل بازار بانیترو

گزارش تحلیل اندازه بازار لوازم یدکی ایران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

از همان زمان که اقدام به خرید خودرو می‌کنید اولین کار، پیدا کردن راهی مطمئن برای تامین لوازم یدکی خودرو و تعمیر قطعات آن است چرا که بازار لوازم یدکی خودرو این روزها بسیار داغ است. بانیترو با همکاری رتیبا، اقدام به تولید و انتشار گزارشی مبنی بر تحلیل اندازه بازار لوازم یدکی ایران نموده. بانیترو یک پلتفرم حل مساله تعمیر و نگهداری خودرو است.

بازار لوازم یدکی خودرو در ایران

بدون شک یکی از پرابهام ترین بازارها در بین بازارهای بزرگ و بسیار بزرگ کشورمان، بازار خدمات و لوازم یدکی خودرو است. مطابق ارزیابی اخیر اداره دارایی، حداقل ۱۷ میلیون خودرو فعال در کشور وجود دارد. مطابق ارقام اعلام شده در نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در سال ۱۳۹۷، نیاز بازار لوازم یدکی معادل ۸٫۱ میلیارد دلار است که مبلغ ۶٫۵ میلیارد دلار آن برای تامین یدکی خودروهای موجودی و مابقی آن برای بحث تولید هزینه شده است. همچنین در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رقم وحشتناکی بین ۲٫۵ الی ۳ میلیارد دلار قاچاق لوازم یدکی به کشور انجام شده است.

بازار جهانی لوازم خودرو

برای محاسبه اندازه بازار خدمات می‌توان دو رویکرد را مدنظر قرار داد. رویکرد اول تعداد تعمیرگاه فعال و تخمین سرانگشتی درآمد هر تعمیرگاه است اما با توجه به تناقض در آمار و ارقام اعلام شده، با این رویکرد، گزارش به جایی نخواهد رسید. پس بهترین مسیر در دسترس، همان عرف قدیمی رایج بین تعمیرکاران خودرو است که بین ۱۵ تا ۳۰ درصد هزینه قطعات را اجرت کارشان محاسبه می‌کنند. این عدد به هیچ عنوان رسمیت ندارد و مورد تایید هیچ اتحادیه ای نیست و تنها تجربه تیم بانیترو است که نشان می‌دهد یک تعمیرکار به صورت آماری حداقل ده درصد قیمت قطعه مصرف شده را به عنوان اجرت دریافت نموده است.

به منظور مطالعه بیشتر در مورد وضعیت بازار لوازم یدکی ایران، پیشنهاد ما مطالعه گزارش تحلیل اندازه بازار لوازم یدکی ایران بانتیرو به همکاری رتیبا است. مقاله مورد نظر را این لینک زیر هم می‌توانید دانلود کنید.

سایر مقالات نویسنده

سرمایه گذار خطر پذیر داده محور
اساس کار سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر، سرمایه‌گذاری در کسب و کارهایی است که در لبه تکنولوژی(Cutting edge technology) فعالیت می‌کنند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها برهم‌زنندگی بازار است. به طوری که تاریخچه این مدل سرمایه‌گذاری نشان داده است که این سرمایه‌گذاران خود نیز علاقمند به تکنولوژی و تحول در...
تحلیل بازار استارتاپ
درک مشتریان کلید موفقیت هر استارتاپی است. اگر شما به عنوان بنیان‌گذاردرک عمیقی از مشتریان خود نداشته باشید، در توسعه محصولاتی که واقعا با نیاز‌های آن‌‌ها تطابق داشته باشد با مشکل مواجه خواهید شد یا استراتژی‌های بازاریابی موفق نخواهد بود. اینجاست که تحلیل بازار وارد می شود، اگر...

مقالات مشابه

ارزش گذاری برند یا Brand Value
باارزش‌ترین دارایی‌های شرکت، صرفاً محصولات و خدمات آن نیستند؛ امروزه، برند به‌عنوان یک دارایی مهم و ارزشمند شناخته می‌شود که موفقیت شرکت به آن بستگی دارد. با بهره‌گیری از دانش و تخصص در زمینه شناخت و بهینه‌سازی ارزش برند، می‌توان یک برنامه موثر برای بهره‌وری بلندمدت سرمایه‌گذاری ایجاد...
آشنایی با روش ارزش گذاری ارزش منصفانه بازار
یکی از روش‌های نسبی ارزش‌گذاری، روش ارزش گذاری ارزش منصفانه بازار است. ارزش منصفانه بازار Fair Market Value قیمتی است که یک محصول در بازار آزاد با آن به‌فروش می‌رسد و خریدار و فروشنده علاوه‌بر آگاهی نسبت به این دارایی به نفع خود عمل می‌کنند. تلاش روش ارزش...
روش های ارزش گذاری استارتاپ
از پرچالش‌ترین مباحث اکوسیستم استارتاپی، بحث ارزش گذاری استارتاپ و روش های ارزش گذاری استارتاپ است (startup valuation method). ارزش استارتاپ به ویژه هنگام جذب سرمایه گذار و جذب سرمایه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. استارتاپ‌ها به دلایل مختلفی باید ارزش گذاری شوند. روش های مختلفی برای ارزش گذاری...
راهنمای ارزش گذاری کسب و کار و استارتاپ ها
ارزش گذاری کسب و کار (Business Valuation)، به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست؛ ارزشگذاری شرکت های کم درآمد یا فاقد سود با آینده‌ای نامشخص، بسیار دشوار است. به همین دلیل ارزش‌گذاران با استفاده از رویکردی کمی یا کیفی (تحلیلی)، ارزش استارتاپ را تخمین می‌زنند.ارزشگذاری استارتاپ، فرآیندی است که...

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.