گزارش تحلیل بازار بانیترو

گزارش تحلیل اندازه بازار لوازم یدکی ایران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

از همان زمان که اقدام به خرید خودرو می‌کنید اولین کار، پیدا کردن راهی مطمئن برای تامین لوازم یدکی خودرو و تعمیر قطعات آن است چرا که بازار لوازم یدکی خودرو این روزها بسیار داغ است. بانیترو با همکاری رتیبا، اقدام به تولید و انتشار گزارشی مبنی بر تحلیل اندازه بازار لوازم یدکی ایران نموده. بانیترو یک پلتفرم حل مساله تعمیر و نگهداری خودرو است.

بازار لوازم یدکی خودرو در ایران

بدون شک یکی از پرابهام ترین بازارها در بین بازارهای بزرگ و بسیار بزرگ کشورمان، بازار خدمات و لوازم یدکی خودرو است. مطابق ارزیابی اخیر اداره دارایی، حداقل ۱۷ میلیون خودرو فعال در کشور وجود دارد. مطابق ارقام اعلام شده در نشست خبری انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در سال ۱۳۹۷، نیاز بازار لوازم یدکی معادل ۸٫۱ میلیارد دلار است که مبلغ ۶٫۵ میلیارد دلار آن برای تامین یدکی خودروهای موجودی و مابقی آن برای بحث تولید هزینه شده است. همچنین در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ رقم وحشتناکی بین ۲٫۵ الی ۳ میلیارد دلار قاچاق لوازم یدکی به کشور انجام شده است.

بازار جهانی لوازم خودرو

برای محاسبه اندازه بازار خدمات می‌توان دو رویکرد را مدنظر قرار داد. رویکرد اول تعداد تعمیرگاه فعال و تخمین سرانگشتی درآمد هر تعمیرگاه است اما با توجه به تناقض در آمار و ارقام اعلام شده، با این رویکرد، گزارش به جایی نخواهد رسید. پس بهترین مسیر در دسترس، همان عرف قدیمی رایج بین تعمیرکاران خودرو است که بین ۱۵ تا ۳۰ درصد هزینه قطعات را اجرت کارشان محاسبه می‌کنند. این عدد به هیچ عنوان رسمیت ندارد و مورد تایید هیچ اتحادیه ای نیست و تنها تجربه تیم بانیترو است که نشان می‌دهد یک تعمیرکار به صورت آماری حداقل ده درصد قیمت قطعه مصرف شده را به عنوان اجرت دریافت نموده است.

به منظور مطالعه بیشتر در مورد وضعیت بازار لوازم یدکی ایران، پیشنهاد ما مطالعه گزارش تحلیل اندازه بازار لوازم یدکی ایران بانتیرو به همکاری رتیبا است. مقاله مورد نظر را این لینک زیر هم می‌توانید دانلود کنید.

سایر مقالات نویسنده

سرمایه گذار خطر پذیر داده محور
اساس کار سرمایه‌گذاران خطر‌پذیر، سرمایه‌گذاری در کسب و کارهایی است که در لبه تکنولوژی(Cutting edge technology) فعالیت می‌کنند و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها برهم‌زنندگی بازار است. به طوری که تاریخچه این مدل سرمایه‌گذاری نشان داده است که این سرمایه‌گذاران خود نیز علاقمند به تکنولوژی و تحول در...
تحلیل بازار استارتاپ
درک مشتریان کلید موفقیت هر استارتاپی است. اگر شما به عنوان بنیان‌گذاردرک عمیقی از مشتریان خود نداشته باشید، در توسعه محصولاتی که واقعا با نیاز‌های آن‌‌ها تطابق داشته باشد با مشکل مواجه خواهید شد یا استراتژی‌های بازاریابی موفق نخواهد بود. اینجاست که تحلیل بازار وارد می شود، اگر...

مقالات مشابه

KPI شاخص کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ تعداد زیادی است.
آیا می‌خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به وب‌سایت خود داشته باشید؟ آیا می‌خواهید دسترسی گسترده‌تری به رسانه‌های اجتماعی داشته باشید؟ یا نرخ کلیک بالاتری از طریق ایمیل به دست آورید؟ این‌ها همه اهدافی هستند که می‌توانید از طریق جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها در طول زمان به آن‌ها برسید. تعدادی...
کاهش شاخص کلیدی عملکرد تمرکز مشتری به نفع کسب‌وکار ها است.
کاهش شاخص کلیدی عملکرد تمرکز مشتری یکی از راه‌های افزایش ارزش کسب‌وکارها است. تصور کنید کسب‌وکاری فقط یک مشتری دارد یعنی فقط یک جریان درآمدی برای آن استارتاپ وجود دارد. برای حفظ این یک مشتری کسب‌و‌کار باید مراقب رفتار خریدار خود باشد چرا که حیات کسب‌وکار به رفتار...
شاخص کلیدی عملکرد نرخ فعال سازی شاخصی برای میزان مشارکت کاربران
آنچه بررسی شاخص کلیدی عملکرد نرخ فعال سازی به بنیان‌گذاران کسب‌وکارها نشان می‌دهد سرعت دست پیدا کردن کاربران جدید به ارزش درک شده است. KPI نرخ فعالسازی تعداد کاربران جدیدی که یک عمل کلیدی (key action) از پیش تعیین شده را در یک بازه زمانی معین انجام داده‌اند،...
شاخص کلیدی عملکرد حاشیه سود ابزاری برای سنجش سودآوری
محاسبه شاخص کلیدی عملکرد حاشیه سود به استارتاپ‌ها کمک می‌کند تا بتوانند در مورد توقف یا گسترش تولید یک کالا یا خدمات تصمیم‌گیری کنند. حاشیه سود یا Profit Margins معیاری برای سنجش وضعیت سودآوری کسب‌وکارها است که به‌صورت درصد بیان می‌شود. شاخص‌های مالی در کسب‌‌وکارها اهمیت فراوانی دارند...

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.